Otázky a odpovědi k Velkému třesku

Re: Re: Názor ke zveřejněné aktuální informaci ze 26.5.2014

Dobrý den Martino,

děkuji za Váš příspěvek, který objasnil některé věci, jenž v prvním zveřejněném dopise chyběly.
Všichni jsme očekávali, že tato budovatelská akce nás bude omezovat. Nečekali jsme ovšem, že zvoleným způsobem prací nás to zasáhne až tak moc. Musíme to ale brát jako nutné zlo a daň za to, že nakonec budeme mít nový Zbečník a já stále doufám, že i lepší Zbečník.

To že po Zbečníku jezdí autobusy, kamiony i cizí auta, by mělo být nejspíše starostí městské a statní policie. Můj názor je ten, že zákaz vjezdu do Zbečníka je sice několikrát značen v Horním Kostelci, ale hlavní závora se zákazem byla ještě nedávno odsunuta spíše na cestu na Končiny. Chybí zde opakovaný zákaz vjezdu a ještě nějaká další velká tabule, že touto cestou se opravdu projet nedá, aby to napadlo třeba i maďarského řidiče kamionu, který dojel až k řeznictví a odsud musel couvat zpět.

Dovolím si tvrdit, že osvěta kolem "Akce Zbečník" se moc nepovedla a to je moc škoda, protože rekonstrukce silnice II/567 už byla vážně potřeba. Vždyť původní asfaltová cesta tu sloužila nějakých 35 let. Od projíždějících kamionů se klepaly domy a praskaly zdi, když "trefily" vytlučený kanál nebo vydrolenou díru ve vozovce.

Kanalizace už asi takovou podporu u lidí mít nebude, ale z pohledu civilizovaného člověka, který alespoň trochu ekologicky smýšlí, je vybudování nové kanalizace krok dopředu.

Zato rekonstrukce chodníků je zatím největším zklamáním této megaakce. Dle navrženého projektu bych řekl, že jestli u předchozích dvou případů (cesta a kanalizace) uděláme dva kroky vpřed, tak s chodníky minimálně pět zpátky. Toto je smutný příklad toho, jak by se projektovat nemělo. Absolutní nezájem o lidi a jejich bezpečnost v obci je zarážející. Klidně se zruší chodníky bez náhrady a tak člověku nezbude nic jiného, než přecházet silnici s hustým provozem. Na bezpečnější přecházení vozovky se ve vyspělejších státech používají přechody pro chodce, bohužel tento výkřik civilizace bude ve Zbečníku použit pouze u firmy Wikov a konečně také před základní školou Zbečník. Na místech, kde budou zrušeny chodníky budou ale v lepším případě pouze místa pro přecházení, což pro bezpečnost dětí a starších lidí je absolutně nevyhovující. Nevím, kolik by stálo zachování stávajících chodníků a nebo alespoň vytvoření oficiálních přechodů pro chodce, ale věřím, že jejich cena nebude nikdy tak velká, jako cena za zmařený lidský život.

Můj hlavní dojem z celé této akce je ten, že zde není komunikace na dostatečné úrovni, aktuální informovanost a příjem zpětné vazby od lidí. Je spousta neznámých věcí třeba kolem kanalizace a ještě více nezodpovězených dotazů a připomínek od občanů kvůli šířce silnice, zelených pásů atd...ale buduje se dál.

Vážím si lidí, kteří se nebojí vyslovit svůj názor a obzvláště těch, kteří k němu připojí i své jméno.

S pozdravem
Michal Lembej


Přidat nový příspěvek

V roce 2021 nás podpořili:

Město Hronov, Albi

 

V roce 2020 nás podpořili:

Město Hronov, Albi, Umlauf

 

V roce 2019 nás podpořili:

Město Hronov, Albi, Umlauf, Wimex

 

V roce 2018 nás podpořili:

Albi, Město Hronov

 

V roce 2017 nás podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Petr Čuhanič, PINstudio Jan Záliš

 

V roce 2016 nás podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Petr Čuhanič

 

V roce 2015 nás podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Kadeřnictví Marcela Pavlíčková, Petr Čuhanič

 

V roce 2014 nás podpořili:

Město Hronov, Erika copy, Umlauf, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič, Kateřina Smutná

 

V roce 2013 nás podpořili:

Město Hronov, Fond T-Mobile, Bezedos, CES-EKO, Trees s.r.o., Proto.cz, s.r.o., Martin Dankanič, David Matyska, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič

 

V roce 2012 nás podpořili:

Město Hronov, Rivet Factory Česká republika s.r.o., Kateřina Smutná, Petr Čuhanič

 

Děkujeme za podporu.

 

 

Zbečník náš domov, z.s.

Zbečník 117
Hronov
549 31
+420 602 372 340 info.zbecnik@seznam.cz
Vytvořeno službou Webnode