Výlet do Jestřebích hor - ohlédnutí

Naše předešlé výlety patřily stolovým horám Ostaš a Bor, tentokrát jsme si naplánovali výlet do Jestřebích hor.

V sobotu časně ráno vyrážíme linkovým autobusem do Červeného Kostelce, odkud vlakem pokračujeme do Malých Svatoňovic. Zde prozatím končíme s dopravními prostředky a vydáváme se přes náměstí s malou zastávkou u pramenité vody Mariánské studánky. Našli se i tací, kteří tuto tekutinu požili, ostatní koštují výbornou slivovici od Likvidátora :-). Stoupající cestou za sebou necháváme poslední obydlí a dostáváme se do překrásně zbarvené krajiny, kterou začíná osvětlovat objednané sluníčko. Lepší podmínky pro náš výlet jsme si ani nemohli přát. Pohodovou cestu po chvilce přeruší Likvidátor s nápadem, že bychom to mohli zkusit zkratkou. A jak to tak bývá, každá úspora je vždy něčím vykoupena, tentokrát téměř horolezeckou vložkou. Odměna ale byla opět sladká :-).

Dále pokračujeme opět pohodovým terénem i tempem a po chvilce přicházíme k plánovanému občerstvovacímu bodu – Jestřebí boudě, kde si dáváme oběd a doplňujeme tekutiny.

Občerstveni vyrážíme směrem k Žaltmanu, a jelikož houby rostou, naše tempo není nijak závratné. Na rozhledně je úžasný výhled do okolí a jen málokomu se chce zpět dolů. Po zdolání rozhledny různými způsoby děti opět dostávají hlad i chuť. Tu přestávku tedy využívají i dospělí :-).

Poslední část trasy je opět zpestřena hledáním hub a zkoumáním většiny řopíků, které jsou na rozdíl od těch "našich" neporušeny.  Všechna tato dobrodružství nakonec prodloužila naše putování o nějakou tu minutku a tak jsme měli na výběr, buď úprk na plánovaný autobus, nebo v klidu počkáme na další spoj v bohdašínské hospodě. A jelikož se i tentokrát sešla parta pohodových lidí, nenašel se nikdo, kdo by si chtěl kazit krásný a klidný den nějakým zrychleným přesunem.

A udělali jsme moc dobře. Tlačenka byla vynikající a přísun chybějících tekutin byl na vysoké úrovni. Krátce po sedmé večerní vyrážíme za mírného mrholení na autobusovou zastávku v Horním Kostelci, odkud se domů necháváme dovézt stejným řidičem linkového autobusu, který nás ráno vypravoval na cestu.

Děkuji všem, kteří se zúčastnili a přispěli tak k báječně prožitému dni.

Na viděnou při další akci o.s. Zbečník náš domov

Michal Lembej

V roce 2016 náš spolek podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Petr Čuhanič

V roce 2015 náš spolek podpořili:

Albi, Wikov MGI a.s., Město Hronov, Kadeřnictví Marcela Pavlíčková, Petr Čuhanič

V roce 2014 náš spolek podpořili:

Město Hronov, Erika copy, Umlauf, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič, Kateřina Smutná

V roce 2013 náš spolek podpořili:

Město Hronov, Fond T-Mobile, Bezedos, CES-EKO, Trees s.r.o., Proto.cz, s.r.o., Martin Dankanič, David Matyska, Miroslav Vlach, Petr Čuhanič

V roce 2012 náš spolek podpořili:

Město Hronov, Rivet Factory Česká republika s.r.o., Kateřina Smutná, Petr Čuhanič